Trening funkcjonalny i jego szybkie efekty

Trening funkcjonalny ma za zadanie wzmocnić masę mięśniową i ogólną kondycję organizmu. Trening ten zwany jest także jako ogólnorozwojowy, gdyż działa on na wszystkie grupy mięśniowe. Ćwiczenia polegają na powtarzaniu ruchów z życia codziennego. Robi się wszystko w przyspieszonej formie. Trening funkcjonalny efekty przynosi bardzo duże. Przede wszystkim następuje wzmocnienie koordynacji oraz gibkości a także dzięki uwalnianiu endorfin, poprawia się samopoczucie.

Specyfika treningu funkcjonalnego

Ćwiczenia w takim treningu wykonuje się bardzo szybko i w dużej ilości powtórzeń. Serie dla początkujących trwają około 40 sekund, natomiast dla zaawansowanych osób trwają one aż nawet i półtorej minuty. Ćwiczenia można wykonywać w oparciu o następujący osprzęt: sztangielki, piłki lekarskie, taśmy treningowe oraz gumy elastyczne. Można także stosować stepy, płotki czy też drabinki korekcyjne. Ćwiczenia polegają na ruchach, które imitują wstawanie z łóżka, chodzenie z zakupami czyli w przypadku treningu z ciężarami. W tym treningu również unosi się przedmioty a także wskakuje na schody.

Trening funkcjonalny na wzmocnienie

Trening funkcjonalny skupia się bezpośrednio na wzmacnianiu ciała, natomiast nie powoduje on rozrostu masy mięśniowej. Poprawia się również krążenie krwi oraz ogólna motoryka. Za pomocą tego treningu można również w sposób szczególny wzmocnić mięśnie głębokie, które w wielu innych treningach są pomijane. Trening ten sprawdza się również u osób, które prowadzą na co dzień siedzący tryb życia i zbyt mało się ruszają.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *